ТЕСТУВАННЯ ВЧИТЕЛІВ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТАЛІТЕРАТУРИ
1. Визначити, який із видів
диктантів варто застосовувати за умови, коли спочатку робиться усний аналіз
тексту, щоб попередити неправильне
виконання певного завдання, не допустити помилок.
А Вибірковий
Б Попереджувальний
В Пояснювальний
2. Вид роботи з розвитку
зв’язного мовлення, який передбачає передачу в усній чи письмовій формі
прочитаного або прослуханого тексту.
А Диктант
Б Переказ
В Твір
Г Тест
3. Визначити, який із видів переказів передбачає
передачу не тільки змісту прочитаного тексту, а дописування можливого кінця чи
початку, які вчитель пропускає при читанні, введення додаткових епізодів або
опису осіб, предметів, явищ тощо.
А Вибірковий переказ.
Б Докладний переказ.
В Переказ-переклад.
Г Творчі перекази
4. Визначити, як називаються тести, які пройшли спеціальний методологічний експеримент з вироблення систем критеріальних оцінок та які мають добре описаний інструктивно-методичний апарат.
А Критеріально-орієнтовані
Б Нормо-орієнтовані
В Педагогічні
Г Стандартизовані
5. Встановити відповідність
між видом
переказу та його характеристикою.
Вид переказу
|
Характеристика
|
1. За повнотою відтворення
|
А Перекази прослуханого, прочитаного, певною мірою й
побаченого
|
2. За формою відтворення
|
Б Тексти-розповіді, описи, роздуми; розповіді з
елементами роздуму та опису; переказ змісту думи, пісні, казки, легенди,
кінофільму, вистави
|
3. За мовним матеріалом
|
В Усні та письмові
|
4. За способом сприймання
|
Г Повні й вибіркові; вільні й близькі до тексту;
репродуктивні й творчі
|
Відповідь. 1 – Г; 2 – В;
3 – Б; 4 – А;
6. Указати, яке із зазначених дієслів необхідно вжити при
формулюванні навчальної мети на таксономічному рівні «аналіз»?
А Запам’ятайте
Б Розташуйте
В Поясніть
Г Класифікуйте…
7. Указати, який з наведених
чинників потрібно враховувати в першу чергу при виборі формату тестових
завдань.
А Який з них дасть
можливість якнайкраще виміряти поставлені навчальні цілі
Б Який сприятиме формулюванню умови
В Який визначатиме, якими мають бути варіанти
відповідей
Г Який зараджуватиме уникненню технічних дефектів
8. Перегрупувати класи цілей
когнітивної сфери людини в порядку спрощення рівня розумової діяльності при
засвоєнні навчального матеріалу.
А Розуміння -1.
Б Знання -2.
В Застосування -3.
Г Синтез -4.
Ґ Оцінювання -5.
Д Аналіз
-6.
Відповідь:
А – 5; Б – 6; В – 4; Г– 2; Ґ – 1; Д – 3.
9. Указати формат тестового завдання, що складається з
умови, запитання до цієї умови та кількох варіантів відповідей, з яких одна є
найбільш правильною.
А R
Б Х
В Ситуаційний
кластер
Г А
10. Чи можна стверджувати, що
«головними ознаками справжнього правильно організованого тестового процесу є
науковість, ефективність, об’єктивність та якість отриманих тестових
результатів»?
А. Так
Б. Ні
11. Встановити відповідність між видом твору та його характеристикою.
Вид твору
|
Характеристика
|
1. За метою
|
А Усні й писемні
|
2. За формою
|
Б Навчальні й контрольні
|
3. За місцем виконання
|
В Класні й домашні
|
4.За ступенем самостійності учнів у
виконанні роботи
|
Г Колективні й індивідуальні
|
Відповідь. 1 – Б; 2 – А;
3 – В; 4 – Г;
12.
Встановити
відповідність між назвою рівня когнітивного домену та його визначенням.
1. Аналіз
2. Розуміння
3. Знання
4. Застосування
|
А Здатність використовувати засвоєний матеріал у нових ситуаціях
Б Здатність структурувати навчальний матеріал
так, щоб була зрозумілою загальна організаційна структура
В Здатність розуміти матеріал,
що вивчається
Г Здатність запам’ятовувати факти, принципи,
процеси в різних предметних галузях
|
Відповідь: 1-Б, 2-В, 3-Г,
4-А.
13. Визначити відповідь, яка не
відповідає твердженню:
Методика викладання
української літератури в школі як педагогічно-літературознавча прикладна
наукова дисципліна має пропонувати вчителеві
А Парадигми
Б Технології
В Конкретні моделі викладання
української літератури
Г Конспекти уроків
14. Визначити правильне
твердження: «Методика передовсім допомагає вчителеві…»
А Створити свою власну
Б Стандартну
В Творчу
Г Неповторну систему викладання
літератури
15. Визначте
неправомірне твердження: «Перед учителем української літератури стоїть
завдання…»
А Реалізувати загальнодидактичні,
специфічні принципи навчання
Б Сприяти підсиленню авторитарного
впливу
В Сприяти вибору активного ставлення
до предмету
Г Відродження існування творів рідного
письменства
Д Відкрити школяреві можливості для
самотворення себе як особистості
16. Визначити відповідь, яка не
відповідає твердженню: «Структура уроку літератури трохи нагадує сюжет
художнього твору, бо…»
А Має захоплюючий початок
Б Має розвиток думки
В Залишається відкритою до її
особистого тлумачення
Г Є неповторною, як і твір, що
вивчається.
17. Визначити
правильне твердження: «Принципами викладання життєпису письменника вважаємо…»
А Історизм
Б Вибірковість
В Фактуальність
Г Психологізм
Д Естетизм
18. Визначити неправомірне твердження:
«Автор твору має постати як…»
А Ідеальна особа
Б Історична особа
В Конкретна доля
Г Жива людина, яка мислить та емоційно
реагує на світ і своє перебування в ньому
Д Неповторна особистість, як митець
19. Визначити неправомірне продовження фрази: «Специфіку методики
навчання літератури як науки визначають…»
А Предмет дослідження
Б Методи, якими вона послуговується
В Особливості результатів її пошуку порівняно зі
здобутками інших наук
Г Особистість учителя
20. Методика навчання української літератури – педагогічно-літературознавча прикладна
наука, що містить…
А Психолого-педагогічні
засади роботи вчителя
Б Стратегії виховання учня засобами педагогічної вимоги
В Стратегії
виховання учня засобами художнього слова
Г Вимоги
до літературного і літературознавчого змісту навчання
Д Рекомендації
щодо дидактичних шляхів опанування літературознавчим змістом навчання
21. Виділити етап, який не є
основним під час роботи над художнім твором
А Підготовка до сприйняття тексту
Б Словникова робота
В Читання твору
Г Аналіз
22. Яка форма роботи не
використовується під час вивчення літературно-критичної статті:
А Написання твору
Б Складання плану
В Конспектування
Г Читання і коментування їх змісту
23. Чи погоджуєтесь ви з
твердженням, що методика викладання літератури – це самостійна педагогічна наука про виховання,
літературну освіту й розвиток особистості учня засобами художнього слова, наука
про раціональне використання методів і прийомів, які забезпечують словеснику
найвищу педагогічну результативність у його роботі з учнями:
А Ні
Б Так
24. Державний документ, який
містить показники, що забезпечують взаємозв’язок навчального процесу й
результатів навчання, охоплює сукупність освітніх цілей, визначених
Конституцією та законами України у сфері освіти, які орієнтовані на досягнення
нової якості освіти, – це:
А Державний стандарт освіти
Б Навчальна програма
В Концепція літературної освіти
Г Конспект уроку
25. Навчальне видання, що визначає зміст, обсяг і вимоги
до вивчення певного навчального предмета, курсу, дисципліни, розвитку та
виховання особистості згідно з державними стандартами освіти та навчальних
планів – це:
А Підручник
Б Розробка уроку
В Календарно-тематичне планування
Г Навчальна програма
26. Структурна частина навчальної програми, де розкривається завдання
вивчення предмета, дається характеристика структури програми, послідовність
вивчення матеріалу, особливостей методів й організаційних форм навчання,
міжпредметних зв’язків називається…
А Тематичний блок
Б Пояснювальна записка
В Методичний додаток
Г Додаток
27.
Установити
правильну послідовність дій у роботі вчителя-словесника щодо підготовки й
проведення уроку:
Добір наочності, технічних
засобів навчання, дидактичного матеріалу
|
5
|
Вивчення літературознавчої
літератури, добір культурологічних відомостей
|
3
|
Перечитування тексту художнього
твору, опрацювання підручника
|
2
|
Опрацювання навчальної
програми з літератури
|
1
|
Реалізація
змодельованого плану-конспекту уроку
|
7
|
Вивчення методичного
досвіду
|
4
|
Моделювання
плану-конспекту уроку літератури
|
6
|
Самоаналіз уроку
|
8
|
28.
Обрати найбільш повну відповідь; «Сутність
пообразного шляху аналізу художнього твору полягає в…»
А Розкритті рис характеру
персонажів
Б Усвідомленні учнем
характерів, учинків героїв та важливих суспільних проблем
В Розкритті рис характеру
персонажів, висвітленні авторського ставлення до своїх героїв, з’ясування засобів
творення образів персонажів
Г Характеристиці
персонажів
29. Визначити, який із
перерахованих типів уроків є нестандартним
А Урок-лекція
Б Урок позакласного читання
В Урок-композиція
Г Урок-бесіда
30.
Визначити
правильну відповідь: «Комбінований урок літератури – це заняття, на якому…»
А Вирішується декілька дидактичних завдань
Б Поєднуються різні форми роботи
В Поєднуються різні теми
Г Використовується різноманітна наочність
31. Виділити форму роботи, яка не використовується для
підготовки учнів до сприйняття тексту
А Бесіда
Б
Підсумкове слово вчителя
В Розгляд ілюстрацій
Г Прослуховування музичних творів
32. Яка форма роботи не є масовим позакласним заходом з літератури?
А Літературний вечір
Б Читацька конференція
В Літературна екскурсія
Г Рольова
гра
Комментариев нет:
Отправить комментарий